mandag 5. september 2011

ABS Challenge - August

[ENG] Description in English here: http://www.flickr.com/photos/53205157@N05/6100317513/in/photostream/ and here: http://www.flickr.com/photos/53205157@N05/6100929560/in/photostream/


[NOR] Art bead scene har månedlige utfordringer, jeg har allerede blogget om juli måneds utfordring. Forrige måned var det ny månentlig utfordring som dere kan se her: http://artbeadscene.blogspot.com/2011/08/august-monthly-challenge.html og bildet en skulle la seg inspirere av har jeg lånt av art bead scene.


Dette bildet er en illustrasjon laget for American Cresent Cycles av Frederick Winthrop Ramsdell i 1899.

Jeg hadde noen runder med ideer, men dette blei resultatet:
Tankegangen min her var at anhengsblomsten(som jeg har laget i keramikk) både skulle representere de hvite blomstene i bildet og skjørtet til damen. De hvite blomstene på skjørtet til damen går igjen i de hvite glassdaisyene jeg har brukt inntil de andre perlene her. De grønne bladene i bildet har jeg også fått med her. Så er det de brune og svarte perlene(disse ser dere bedre på bildet under, i hvert fall om dere trykker på det for å få det større) som jeg også har laget i keramikk representerer damens brune hår mot den svarte bakgrunnen. Når det gjelder den svarte borden på toppen av kjolen til damen går formen på den igjen i de svarte, bicone svarowskiene jeg har brukt der.
På det siste bildet her ser dere også månen fra toppen av bildet i enden på forlengelseslenken.
Så her kan jeg nok si jeg faktisk har tenkt litt mer da jeg satte sammen delere til smykket enn normalt. Det er i grunnen det som er litt morsomt med slike utfordringer. Å tenke på en litt annen måte :)

2 kommentarer: