lørdag 12. mars 2011

Litt mer kobber

Så har jeg lekt litt med kobber igjen da.

Øredobber har jeg jo lagd så mange av før, men jeg har ikke hatt for vane å lage sånne perleklase-dobber. Jeg tenkte jeg skulle lage en liten vri og ha ei stor perle nederst i stedet for å lage tradisjonelle drueklasedobber. Slenger med et par bilder her jeg:

Også et bilde der de henger på en kaffekopp, for å vise hvordan de henger:

 
Var det ikke herlige med sol da dette bildet ble tatt?

Så et armbånd jeg har lagd av kobbertråd. Her har jeg brukt 1,5mm og 1,2 mm kobbertråd og ferdigkjøpt lås i solid kobber(altså kobber tvers gjennom ikke noe slik kobberbelagte greier som kobberfargen slites av ved bruk).
Også har jeg hengt på et porselensblad jeg har lagd, en blomsterperle i glass med en liten krystallperle(kjøpt som swarovski og er i hvert fall krystall og ikke vanlig glass) og en ferskvannsperle.


Så er det kanskje greit med et bilde der armbåndet ligger på bordet og slik at man ser hvordan det ser ut sånn helt vanlig rundt i ring:

2 kommentarer:

  1. Så fint koppararmband. Gillar färgerna och den enkla designen -- och speciellt gillar jag det där fina porslinsbladet. Det har så fin färgning.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for koselig kommentar :) Morsomt at du likte porselensbladet, for jeg syns det er arti å bruke litt greier jeg har lagd selv i smykkene.

    SvarSlett